Aquesta setmana hem seguit parlant del sistema solar, dels planetes i del moviment de translació que ja vam introduir amb la maqueta que va portar l'Irene. Per comprendre millor aquest concepte vam jugar a representar-lo i vam experimentar amb el nostre propi moviment com els planetes donen voltes al voltant del sol.
També vam mirar un conte que ens va portar en Martí on tornava a sortir el concepte de dia/nit i on vam descubrir que quan surt el sol en diem "sortida del sol" i quan se'n va en diem "posta de sol". Vam descobrir visualitzant uns vídeos que on vivim nosaltres el sol surt pel mar i es pon per les muntanyes. Per acabar, vam jugar a teatralitzar el dia i la nit representant les accions de despertar-nos i anar-nos a dormir en relació al sol i la lluna.
Per seguir il·luminant-nos amb el sol, necessitem que porteu, si podeu:
GORRES I ULLERES DE SOL:
Són per jugar i es quedaran uns dies a l'escola, així doncs, que siguin velles o que no les necessiteu. Marcades, si us plau.
AMPOLLES D'AIGUA PETITES:
Sense el paper i el màxim de transparents possible. També marcades,
D'altra banda, recordar-vos que encara queden dues preguntes sobre el sol que els nens/es es van formular i que encara no hem contestat. Animeu-vos a portar información sobre això!
Noor: "Per què té foc?"
Quim: "Però, com és de gran?"
Quantes coses que han après del projecte. Enhorabona!!
ResponElimina